Rinkodaros gudrybės ir emocijos

Sparčiai populiarėjanti rinkodaros gudrybė, kuri padeda prekybininkams iš Jūsų pasisavinti daugiau pinigų. Šią strategiją jau senokai taikė Rimi prekybos tinklas, tačiau vis labiau pastebima ir kituose tinkluose. Tai komplektinių prekių sustatymas šalia viena kitos. Tai padeda žmonėms nebesuvaldyti savo finansų pasinaudojant emocijomis tokiomis kaip “o, šito man reikia”, “va va va, seniai šito norėjau” arba “gal su juo bus geriau”. Tarkime, minėtame prekybos tinkle prie makaronų gali pamatyti puodą, prie citrinos imbierą, o prie salotų lapų – dubenį salotoms. Pavyzdžių begalė, tačiau juos sieja vienas dalykas, jie yra komplektinės prekės ir jos arba būna užsilikusios lentynoje, arba tiesiog šiaip brangesnės, nei jų analogai. Tiesiog bandoma išprovokuoti reakciją, kad žmogui prekė ne būtų įsiūloma, o jis pats užsinorėtų. Ji dažnai patraukia akį, nes būna sau neįprastoje vietoje, tačiau kaip ir dera dėl komplektiškumo.

Aišku, kartais visa rinkodara skamba per daug išpūstai ir noras pasiurbti pinigus atrodo jau per daug grėsmingai – tai irgi atgraso. Pamenu, gerai prasidėjusią gudrybę, nemokamus patiekalų receptus, kurie ne tik, kad pasižymi tokiu šiek tiek pritemptu brangių komponentų skaičiumi. (pvz fetos sūris, tam tikros rūšies kokosų pienas ir pan) bet ir perpūstomis ruošimo technologijomis, tarkime “į apvalų Pyrex indą pripilkite malsenos mišinio šokoladiniam pyragui”. Pasirodo, tas patiekalas nepasigamins ne apvaliame Pyrex inde. Nežinau, ką kartais galvoja tie rinkodaristai, bet centras tokiems patarimams išleidžia pinigus, prajuokina žmogų ir dar ne tai, kad nepaskatina pirkti, o kaip tik dar paskatina nepirkti iš jo. Tikiuosi, jam atsiperka. Tačiau be tokiu kuriozinių situacijų tikrai dažnas atvejis yra naudojimasis žmonių emocijomis ir poreikio sukėlimas pasyviomis priemonėmis.